Sotsdirecció General dels Arxius Estatals

La seva missió és elaborar, dirigir i coordinar totes aquelles actuacions encaminades a la custòdia, conservació i difusió del patrimoni documental.

Funcions

  • Gestió dels arxius de titularitat i gestió estatal adscrits al Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.
  • Creació, dotació i foment d'arxius de titularitat estatal.
  • Assessorament respecte dels arxius de titularitat estatal dependents d'altres ministeris.
  • Coordinació del Sistema Espanyol d'Arxius.
  • Foment de la conservació del seu patrimoni documental, la seva promoció i difusió nacional i internacional
  • Planificació, desenvolupament i manteniment de l'arxiu central.

Organització

La Sotsdirecció General dels Arxius Estatals disposa d'una sèrie d'òrgans consultius i tècnics per al desenvolupament de determinades funcions:

  • Junta Superior d'Arxius.
  • Comissió Superior Qualificadors de Documents Administratius.

La Sotsdirecció General dels Arxius Estatals s'organitza en diverses àrees i serveis:

  • Centre d'Informació Documental d'Arxius (CIDA).
  • Programació i coordinació arxivística.
  • Servei de reproducció de documents (SRD).
  • Programació.
  • Valoració i tractament de documentació administrativa.
Subir