You are here:
  1. Index
  2. The story of a law suit
  3. The key points of the law suit

Back

The key points of the law suit

El largo proceso judicial que se inicia en 2007 durará casi cinco años, pasando por varias fases y decisiones de las diferentes instancias propias del sistema norteamericano y en las cuales la parte española fue rebatiendo los argumentos de la empresa Odyssey y demostrando, ante el Tribunal, que el hallazgo del Black Swan o Cisne Negro, como Odyssey denominaba al pecio, había sido en realidad el expolio de la fragata española Nuestra Señora de las Mercedes, hundida frente a las costas del Algarve el 5 de octubre de 1804.

Al situarse el caso en Estados Unidos, la defensa del caso de la parte española corrió a cargo de un abogado norteamericano, James Goold, del bufete Covington and Burling, que ya había defendido con éxito a España ante el tribunal de Virginia en el caso de las fragatas, también españolas, Juno y la Galga en el año 2000 frente a la empresa también norteamericana Sea Hunt.

Litigio

The long legal proceedings that began in 2007 lasted almost five years. They went through several phases and decisions of the various levels within the American legal system in which the Spanish party refuted the arguments put forward by Odyssey and demonstrated before the court that the discovery of the Black Swan – as Odyssey called the wreck – was in fact an act of plunder on the Spanish frigate Nuestra Señora de las Mercedes, sunk off the coast of the Algarve on 5 October 1804.Salto de línea As the case took place in the United States, the counsel for the defence on behalf of Spain had to be undertaken by an American lawyer. James Goold worked with the law firm Covington and Burling, and had already successfully defended Spain in a Virginia court in a case regarding two other Spanish frigates – the Juno and Galga – in 2000 against Sea Hunt, also an American company.

Subir