12 de març de 2105
Desprès de la recomanació emesa el passat mes de desembre per un grup d’experts de la Comissió Europea per a què l’Arxiu de la Corona d’Aragó fos reconegut amb el Segell de Patrimoni Europeu, el 10 de març la Comissió ha decidit atorgar l’esmentada distinció a l’Arxiu (Diari Oficial de la Unió Europea del 11 de març de 2015, 1015/C 83/03).
La concessió del Segell de Patrimoni Europeu suposa un reconeixement del compromís de l’Arxiu de la Corona d’Aragó amb la conservació i difusió del ric patrimoni documental dels seus fons, testimoni excepcional de la construcció de la història i la cultura d’Europa. L’Arxiu s’integrarà en la estratègia de comunicació i promoció desenvolupada per la Unió Europea, amb l’objectiu d’obtenir una major visibilitat dels llocs que compten amb aquesta distinció.
La cerimònia d’entrega del premi del Segell de Patrimoni Europeu tindrà lloc el proper dia 15 d’abril en Brussel•les i comptarà amb la participació de Tibor Navracsics, Comissari Europeu d’Educació, Cultura, Joventut i Esport, així com amb diversos representants polítics dels països membres i d’experts independents en la matèria.
Dels 36 llocs patrimonials que van presentar la seva candidatura, la Comissió ha concedit el Segell de Patrimoni Europeu als següents 16 llocs: