Volver

Mobiliari del Saló xinés

Mobiliario del Salón chino

N.º inv.: CE3/00435 ; CE3/00925 ; CE3/01042 ; CE3/01050 ; CE3/01155

El conjunt de mobles de la Sala xinesa és també original del palau, i respon a l'esperit de la moda oriental que va envair Europa en el segle XVIII i fins i tot en el XIX. Són obra de l'ebenista valencià Federico Noguera Picó i imiten els mobles lacats orientals. Consta d'un sofà, una banqueta, dues cadires i una taula. Estan lacats en negre amb incrustacions de nacre, com també la llanterna del sostre. L’entapissat del sofà i de les banquetes és de seda.

L'estil d'aquests mobles és l'anomenat Chippendale xinés, que rep el nom de l'autor de la primera col·lecció exhaustiva de dissenys de mobles, Thomas Chippendale. Aquesta obra, publicada el 1754, incloïa un tipus de mobiliari d'inspiració xinesa, que va donar el nom a l'estil. Es tracta de mobles que de vegades tenen parts de gelosia molt destacades i d'ornamentació sòbria, de perfils quadrats i angulosos.

La laca ve d'una resina vegetal que s’extrau del tronc de diferents espècies d'arbres del gènere “Rhus”. Procedix de la Xina, on pareix que s'utilitzava des de l'Antiguitat com un vernís protector de la fusta. La difusió de l'ús de la laca aplicada a diferents materials va tindre lloc en el segle III. S'utilitzava en el to original o tintada de colors, principalment de roig i negre. L'ús de la laca es va introduir al Japó a través de Corea (laca japonesa denominada “urushi”). A partir del segle XVI, es van exportar massivament peces decorades amb laca a Europa, on també van començar a fer-ne imitacions.

Peces exposades en el Saló xinés, primera planta.

Subir

Esta web utiliza cookies propias para facilitar la navegación y cookies de terceros para obtener estadísticas de uso y satisfacción.

Puede obtener más información en el apartado "Cookies" de nuestro aviso legal.

AceptarRechazar