La seua missió és elaborar, dirigir i coordinar totes aquelles actuacions encaminades a la custòdia, conservació i difusió del patrimoni documental.
Funcions
- Gestió dels arxius de titularitat i gestió estatal adscrits al Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.
- Creació, dotació i foment d'arxius de titularitat estatal.
- Assessorament respecte dels arxius de titularitat estatal dependents d'altres ministeris.
- Coordinació del Sistema Espanyol d'Arxius.
- Foment de la conservació del seu patrimoni documental, la seua promoció i difusió nacional i internacional
- Planificació, desenvolupament i manteniment de l'arxiu central.
Organització
La Sotsdirecció General dels Arxius Estatals disposa d'una série d'órgans consultius i tècnics per al desenvolupament de determinades funcions:
- Junta Superior d'Arxius.
- Comissió Superior Qualificadors de Documents Administratius.
La Sotsdirecció General dels Arxius Estatals s'organitza en diverses àrees i serveis:
- Centre d'Informació Documental d'Arxius (CIDA).
- Programació i coordinació arxivística.
- Servei de reproducció de documents (SRD).
- Programació.
- Valoració i tractament de documentació administrativa.